Waarom veranderen?

10 augustus 2016

Door jeroen

“Het is toch altijd goed gegaan zo?…”, of “We weten nu wat we hebben…”, zijn veelgebruikte opmerkingen die wij nogal eens mogen aanhoren. Zoek echter op Youtube maar eens naar een filmpje als “Did you know.” en zie daarin wat er om ons heen gebeurt.

Er zijn natuurlijk organisaties die geen noodzaak hebben om te veranderen:

  • U heeft een uniek product, en daarmee een monopolie
  • U verdient nu héél veel geld!
  • U levert klantspecifieke producten én oplossingen binnen twee weken. Standaard vanaf scratch.
  • U heeft een structurele leverbetrouwbaarheid van 100%
  • U heeft 0,00% klachten, ofwel 100% klanttevredenheid
  • U heeft het allerleukste bedrijf om bij te werken

Elk bedrijf of onderneming dat niet aan de bovenstaande voorwaarden voldoet, moet sowieso veranderen. De wereld verandert, snel, sneller dan ooit tevoren. Het credo ‘stilstand is achteruitgang’ wordt met het jaar sterker.

Veranderen om het veranderen is natuurlijk niet goed. Het gaat erom, dat u reageert en bij kunt sturen op verandering om u heen. En QRM is de strategie die daar perfect bij past.

Zeker als de variaties in uw producten toenemen en series kleiner en kleiner worden, biedt een strategie als QRM soelaas. U schept met uw organisatie de mogelijkheid om snel met de veranderingen mee te bewegen. Uw  reactiesnelheid wordt een belangrijk deel van uw ‘onderscheidend’ vermogen en creëert nieuwe mogelijkheden.

Maak kennis met QRM en volg een van onze introductie workshops.

Ook interessant

0 Comments

0 reacties

Select your currency
EUR Euro
0

Je winkelwagen